TIPS & PENYELESAIAN MASALAH TEKANAN DARAH RENDAH

Kita selalu dengar bahayanya tentang tekanan darah tinggi. Tapi kita selalu lupa yang tekanan darah rendah juga sama bahayanya. Ada sesetengah kes, pesakit pengsan akibat tekanan darah yg terlalu rendah. Ia berlaku akibat aliran darah yg tidak optimum di dalam salur peredaran darah kita.


APAKAH SIMPTOM MASALAH TEKANAN DARAH RENDAH?

Mereka yang mempunyai masalah tekanan rendah biasanya mengalami beberapa daripada simptom berikut:

💢pening kepala dan loya
💢pandangan kabur dan ada bintik-bintik cahaya
💢muka pucat
💢lesu dan tidak bermaya
💢kadang-kadang pitam secara tiba-tiba
💢anemia


BAGAIMANA UNTUK MENGATASI MASALAH TEKANAN DARAH RENDAH?

Antara cara dan kaedah yang boleh diambil untuk mengatasi masalah tekanan darah rendah ialah:

✅bersenam
✅minum air yang banyak untuk mengurangkan simptom dehidrasi
✅makan makanan seimbang
✅makan mengikut jadual yang betul
✅mengambil supplemen untuk memastikan nutrient yang masuk dalam badan mencukupi.


APAKAH SUPPLEMEN SHAKLEE YG BOLEH MEMBANTU MENGATASI MASALAH TEKANAN DARAH RENDAH INI?

Terdapat 3 produk yg biasanya dicadangkan untuk diambil oleh penghidap masalah tekanan darah rendah iaitu:

➡Vitalea with iron
➡SR Vita C Plus
➡B Complex


Set Tekanan Darah Rendah Shaklee


Secara umumnya, ketiga-tiga supplemen untuk masalah tekanan darah rendah ini membekalkan kesemua nutrisi asas yg amat diperlukan oleh setiap tubuh manusia dewasa. Apabila tubuh kita mendapat nutrisi yg lengkap & mencukupi, maka tekanan darah kita juga akan menjadi stabil serta meningkatnya tahap kesihatan kita.

Anda atau kenalan anda mengalami tekanan darah rendah? Meh klik sini untuk pertanyaan/order: www.wasap.my/60149840240


JIKA ANDA MENGALAMI SIMPTOM INI, BERMAKSUD...

JIKA ANDA SERING MENGALAMI SIMPTOM-SIMPTOM BERIKUT:

😣 Kejang/cramp kaki
😣 Simpul mengkarung terutamanya kepada ibu mengandung
😣 Sakit gigi dan gusi
😣 Migrain
😣 Gastrik
😣 Cramp perut terutamanya semasa datang bulan
😣 Sakit lutut
😣 Sembelit terutama bagi ibu mengandung dan sedang dalam pantang
😣 Sukar tidur malam


KEMUNGKINAN BESAR ANDA KEKURANGAN KALSIUM! 😱😱😱


Mahu cari supplement kalsium premium dengan 99% penyerapan kalsium dalam badan? Pilihlah OSTEMATRIX Shaklee.


OSTEMATRIX - SUMBER KALSIUM PREMIUM WAJIB ANDA MILIKI

Ostematrix lebih dikenali sebagai supplement kalsium bagi penggemarnya. Supplement ini mengandungi kalsium dan diperkukuhkan dengan mineral lain seperti magnesium, vitamin D, baron, zink, kuprum dan vitamin K.

Semua nutrien ini penting dan perlu ada dalam tablet kalsium bagi memastikan penyerapan 99% di dalam badan.


KALSIUM SAHAJA TAK CUKUPKAH UNTUK MENJAMIN KESIHATAN TULANG DAN GIGI KITA? MENGAPA PERLU ADA NUTRIENT SAMPINGAN INI PULA? 🤔

Mari kita baca setiap fungsi nutrient ini dan dari sini baru kita faham mengapa Ostematrix direka sebegini hebat dan details oleh para saintis Shaklee.

👉 Kalsium
Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi ia turut membantu menetapkan ritma/degupan jantung.Kalsium juga sangat penting dalam membantu mempertahankan fungsi sistem saraf dan otot serta buah pinggang. Selain itu juga Kalsium amat  membantu untuk mengurangkan kolestrol dalam darah.

👉 Vitamin D
Vitamin D penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu karang dalam ginjal atau pundi kencing.

👉 Magnesium
Secara umumnya magnesium membantu atasi kekejangan dan keletihan otot. Magnesium dapat mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang yang di percayai menjadi punca sakit kepala dan migrain. Melegakan masalah sindrom pra haid. Dengan adanya magnesium ia dapat membantu vitamin D dalam penyerapan kalsium di dalam badan dengan lebih baik.

👉 Boron, Zinc, Kuprum dan Vitamin K
Vitamin K akan mengikat mineral dan membentuk tulang. Boron pula membantu vitamin K bagi memelihara metabolisma tulang dan pertumbuhan otot. Zink dan kuprum membantu mengaktifkan enzim yang membantu membina jisim tulang.


INI ADALAH MANFAAT UTAMA YANG KITA PEROLEHI BILA CONSUME OSTEMATRIX SHAKLEE

✅Menguatkan Tulang - Kalsium menghalang osteoporosis (reput tulang), menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf. Mampu merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan otot, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

✅Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur boleh memperbaiki kebas-kebas, kekejangan otot dan sakit sendi.

✅Meringankan Stress - Membantu dalam mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur yang selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

✅Memperbaiki masalah haid - kajian ada menunjukkan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak boleh meringankan sakit sewaktu datang haid.

✅Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah bersifat alkali jadi ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh.

✅Memperbaiki hiperaktif perut dan sakit gastrik

✅ Vitamin D - bantu merawat penyakit rickets, membantu meningkatkan ketumpatan tulang dan menguatkan kerangka. Vegetarian yang kurang terdedah pada cahaya matahari pagi, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu ambil supplement vitamin D.

✅Magnesium - menggalakkan komposisi tulang dan rawan, membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, menstabilkan denyutan tidak sekata bagi pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa daripada perut dan usus. Menghalang endapan kalsium, melarutkan dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu.

✅Zinc, Boron, Manganes dan Kuprum - memelihara metabolism kerangka san pertumbuhan otot, menyusun enzim yg diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.


Mahu miliki supplement kalsium premium ini? Boleh wasap saya untuk konsultasi dan tempahan. Klik terus link wasap ni >> www.wasap.my/60149840240


Ostematrix Shaklee - supplemen kalsium TERBAIK!


TIPS NAK KULIT FLAWLESS SEMULAJADI

Semua wanita nak cantik sentiasa. Tapi tak ramai yg tahu bahawa nak jaga & kekalkan kecantikan kulit tu, bukan penjagaan dari luaran sahaja yg diperlukan.

Skincare dari luaran biasanya cuma mampu jaga lapisan kulit (epidermis). Melainkan skincare yg sangat tinggi kualiti macam YOUTH tu memang mampu menembusi sehingga ke lapisan dermis.

Ramai yg lupa kulit juga amat memerlukan bekalan & sokongan dari dalaman untuk sentiasa lembut, gebu, cerah sekata, licin & flawless. Antara nutrisi yg PALING PENTING untuk maintain kulit cantik adalah protein & vitamin C & E.

Protein penting untuk pertumbuhan sel kulit baru yg lebih cantik & elok. Sel kulit yg baru ini akan menggantikan sel kulit lama yg telah mati; yg menjadikan kulit kita kelihatan kusam. So bayangkan, kalau sel kulit baru yg tumbuh tu pun tak elok, macam mana nak kekal nampak kulit tu glowing & lembut, kan? Kalau ambil protein haiwan, banyak lemak. So nak mudah, minum je ESP setiap hari. 😉

Vitamin C pula memang ramai sedia tahu ia amat penting untuk penjagaan kulit. Ia membekalkan kolagen yg menjadikan kulit kita tegang, cerah sekata, licin & gebu. Dan untuk nak cantikkan kulit ni, memang tak cukup sekadar 60mg vitamin C je diambil setiap hari tau. Memang perlu ambil lebih. Dan yg paling penting, pastikan supplemen vitamin C anda mempunyai sifat sustained-release macam SR Vita C Plus ni. Sebab vitamin C ni dia mudah musnah dalam badan walaupun ambil banyak sekaligus. So, bila ada sifat sustained-release, ia takkan habis sekaligus dalam satu masa. Sebaliknya akan dilepaskan sikit demi sikit ke dalam badan kita.

Vitamin E pula untuk bagi kulit kelihatan moist, hilangkan parut dan juga jerawat. Untuk kesan lebih cepat, vitamin E ini juga boleh disapu pada kulit wajah bermasalah.

Nak perubahan kulit secara semulajadi? Meh klik sini www.wasap.my/60149840240 & amalkan produk ni. Confirm ada perubahan! 👍


Set Kulit Cantik Shaklee


TESTIMONI HILANG SAKIT SENDI & LUTUT

Testimoni sakit lutut dengan Shaklee

TESTIMONI: SAKIT SENDI DAN LUTUT BERKURANGAN SELEPAS AMALKAN SUPLEMEN SHAKLEE. Jom kita ikuti kisah Puan Rozita yg asalnya mengalamu sakit sendi & lutut akibat terseliuh; akhirnya berjaya hilang selepas mengamalkan vitamin Shaklee yg ohsem!


Apa perasaan anda bila terseliuh,  kemudian jatuh terduduk dalam bilik air. Pasti rasa terkejut dan takut. Betul tak..?


Begitu lah yang terjadi pada saya. Dua kejadian lain hari. Lain masa tetapi pada bulan yang sama. Bulan lepas kan musim hujan. Jadi kerap ulang alik ke dapur. Yelah kan seharian hujan. anak-anak pula kejap-kejap nak susu..kejap2 masuk bilik air, pastu lapar balik.


Tak senang duduk melayan 3 beradik ni.  Husna pulak baru belajar tak gunakan pampers. Jadi tumpu pada dia lebih. Huzaifah pula ada permainan baru. Suka buka tutup peti ais. Habis berkecah dia main air. Apa lagi.. tengah terkedek-kedek Kak Ita jalan ke dapur, terpelecok lah, tak perasan ada air. Nasib baik tak jatuh gedebuk. Selawat banyak-banyak. Nak marahkan Huzai dia apa tau kan.


Terkejut sebab kaki terpelecot. Cepat-cepat saya sapu krim Herbal Blend. Risaunya hati hanya Allah sahaja yang tahu. Kejap-kejap tengok kaki ada kesan bengkak atau biru. Alhamdulillah tak ada apa-apa. Cepat-cepat saya ambil Vivix dan terus bancuh dengan kolagen. Alhamdulillah. Bangun pagi esoknya tak ada bengkak dan sakit kaki.


Selang beberapa hari saya jatuh terduduk pulak dalam bilik air. Licin sebab air dari basuhan mesin basuh. Entah macam mana fikiran melayang masa tu. Agaknya lupa nak baca doa masuk tandas pun iyer juga.


Dipendekkan cerita, pinggang dan perut saya sakit akibat kesan terjatuh tu, saya sapu minyak panas di bahagian yang sakit dan minum Vivix campur kolagen. Setiap hari saya minum 2 kali . Pagi dan malam. Dan sebelum tidur, saya makan Ostematrix 5 biji setiap hari.


Alhamdulillah sakit pinggang dah hilang, tiada apa-apa yang saya takutkan terjadi. Tetapi haid saya pula keluar terlampau banyak. Bila ke klinik doktor kata takde apa-apa , mungkin sebab hormon. Dalam masa sama saya pergi berurut . Mak bidan kata peranakkan saya turun sikit,  Lagipun memang setiap 3 bulan saya akan berurut badan di kampung. Alhamdulillah semua nya baik-baik dan tiada apa yang perlu saya risaukan.


Dalam masa yang sama tekanan darah tinggi saya pun stabil. Maklumlah bila dah masuk umur 40-an ni semua nak kena jaga. Lebih-lebih lagi bab kesihatan ni. Mungkin ramai tak tahu bahawa kolagen Shaklee sangat bagus untuk sendi juga. Bukan hanya untuk cantik semata mata tau.

Bagi mereka yang mempunyai masalah sakit lutut atau sendi boleh cuba amal minum kolagen Shaklee dan Ostematrix,  rasakan perbezaannya.


Mengapa dan bagaimana Kolagen Shaklee untuk sendi?

Kolagen Shaklee mempunyai unsur ekstrak kerangan laut yang mana ia mengandungi glucosamine yg bantu membuat bendalir sebagai pelincir sendi.


Manakala Vivix pula membantu memperbaiki sel-sel badan kita. Memang terbaik lah setiap suplemen Shaklee . Pelbagai jenis dan setiap satunya mempunyai khasiatnya tersendiri. 


Kita usaha untuk ke arah yang lebih sihat. Shaklee sahaja satu-satunya supplement brand yang terbukti berkesan melalui Landmark Study.



Order & konsultasi
www.wasap.my/60149840240


SUPPLEMEN VITAMIN C PALING BAGUS DI MALAYSIA

SR Vita C Plus Shaklee

Kelebihan SR Vita C Plus Shaklee

Kelebihan SR Vita C Plus Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee

Vitamin C ni rasanya adalah vitamin yg paling glamer sekali dalam banyak-banyak vitamin & nutrisi makanan yg kita perlukan dalam kehidupan seharian. Kalau beli supplemen atau vitamin kat farmasi pun, rasanya ramai yg pilih vitamin C berbanding vitamin lain; terutamanya untuk kuatkan sistem imun ataupun nak cantikkan kulit. Tapi, tahukah anda apakah produk supplemen vitamin C yg PALING BAGUS di Malaysia?

Jawannya, tentulah SR VITA C PLUS SHAKLEE! Nak tahu kenapa? Baca post ni sampai habis. Lepas dah baca, confirm anda nak order SR VITA PLUS SHAKLEE yg sangat hebat ni.




APAKAH SIFAT VITAMIN C YG WAJIB ANDA TAHU?

Ada 2 perkara asas penting yg WAJIB anda tahu tentang Vitamin C:

1. Vitamin C sangat diperlukan oleh tubuh manusia; tetapi tubuh manusia tidak boleh menghasilkan sendiri Vitamin C sepertimana haiwan. Maka, kita perlu mendapatkan Vitamin C dari sumber luaran (pemakanan).
2. Vitamin C adalah vitamin yg larut-air. Justeru, ia mudah musnah di dalam badan manusia; tidak kira berapa banyak yg kita ambil pada satu masa. Ia akan musnah secara menyeluruh dalam lingkungan masa 1 jam di dalam sistem badan manusia.


APAKAH KESAN KEKURANGAN VITAMIN C DALAM BADAN?

Menurut Recommended Daily Allowance (RDA) kadar Vitamin C yg diperlukan oleh seorang dewasa dalam sehari adalah:

WANITA:
-Normal: 75mg
-Hamil: 85mg
-Menyusu: 120mg

LELAKI: 90mg

Apa jadi kalau badan kekurangan Vitamin C? Ini adalah risikonya:

😣 Lemah sistem imun; mudah jatuh sakit.
😣 Alahan, alergi.
😣 Skurvi
😣 Gusi berdarah
😣 Kulit kering, kusam & berkedut
😣 Luka lambat pulih


KENAPA KITA PERLU AMBIL VITAMIN C LEBIH DARIPADA KEPERLUAN SEBENAR?

Ada yg berpendapat, cukup sekadar kita ambil jumlah minimum vitamin C sepertimana yg dinyatakan oleh RDA. Pengambilan berlebihan hanya akan membebankan buah pinggang. Ini SILAP!

Kadar RDA yg dinyatakan hanyalah kadar optimum (cukup-cukup makan) untuk memastikan badan kita tidak mendapat risiko kesan kekurangan Vitamin C. Malah, proses serapan Vitamin C oleh badan juga boleh menyebabkan pengurangan kadar sebenar yg dapat diserap oleh tubuh. Maksudnya, telan 90mg Vitamin C, tak bermaksud tubuh mendapat 100% kebaikan dari 90mg itu.

Apatah lagi bagi mereka yg mempunyai masalah sistem imun yg lemah, mudah jatuh sakit, mempunyai alahan/alergik, resdung, kulit kering & kusam. Mereka ini tentunya memerlukan jumlah Vitamin C yg lebih untuk disalurkan kepada keperluan-keperluan tubuh ini.

Takut membebankan buah pinggang jika ambil lebih? Sebab tu kena pilih SR VITA C PLUS SHAKLEE!


APAKAH KELEBIHAN SR VITA C PLUS SHAKLEE?

⏳ Bersifat sustained-release - dilepaskan sedikit demi sedikit mengikut masa. 100mg dilepaskan setiap 1 jam ke dalam badan. Tidak hapus/habis sekaligus dalam satu masa. Jadi, badan kita sentiasa mendapat bekalan Vitamin C.
🌽 Dibuat dari ekstrak jagung - murah & rendah asid. Jadi, ia tidak memedihkan perut & sesuai diambil tanpa makanan ataupun pesakit gastrik.
🍊 Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid diekstrak dari kulit buah) yg juga dikenali sebagai Vitamin C Complex yg berfungsi untuk meningkatkan lagi keberkesanan Vitamin C.
💰 Harga yg murah & berbaloi dengan keberkesanannya - sebotol 180 biji hanya RM97.50 (harga retail). 1 biji hanya 54 sen sahaja.



FUNGSI SR VITA C PLUS SHAKLEE:

✔Meningkatkan kekuatan sistem imun (daya melawan penyakit)
✔Mengurangkan risiko & simptom Pendarahan
✔Mencegah & memerangi kanser
✔Mengekalkan paras kolesterol & tekanan darah yg sihat
✔Memperbaiki stress & insomnia
✔Membekalkan kolagen
✔Memperbaiki & mencantikkan kulit




SIAPA PERLUKAN SR VITA C PLUS SHAKLEE:

SEMUA ORANG DEWASA - terutamanya;

✔Mereka yg mudah dijangkiti common diseases (demam, batuk & selsema)
✔Mereka yg mempunyai alahan/alergi
✔Ibu hamil & menyusu
✔Mereka yg mahukan kulit yg cantik
✔Mereka yg sibuk & mudah stress


TESTIMONI PERUBAHAN KULIT DAALAM 3 MINGGU SAHAJA!

Di sini saya kongsikan sekali testimoni salah seorang customer saya yg mengamalkan SR Vita C Plus sahaja selama 3 minggu. Saya sendiri pun kagum & terkejut dengan perubahan kulit beliau tau. Serius. Ini bukan overclaim. Memang beliau ambil SR Vita C sahaja sebab ada kekangan budget katanya.



Anda nak juga? Boleh klik je link ni: www.wasap.my/60149840240 (Irda).


11 FAKTOR KENAPA PERLU BERSALIN SECARA CESAREAN (C-SECTION)

Setiap wanita mengimpikan proses kehamilan & kelahiran yg normal tanpa sebarang masalah atau komplikasi. Namun, tidak semua wanita dapat merasakannya. Beberapa perkara yg tidak terduga boleh terjadi sama ada sebelum atau semasa saat kehamilan/kelahiran yg menyebabkan proses bersalin secara normal tidak dapat dilalui. Ada sesetengah ibu hamil yg akhirnya terpaksa melalui kaedah kelahiran melalui pembedahan cesarean; sama ada secara terancang ataupun tidak terancang.

APAKAH PUNCA YG MENJADIKAN SEORANG IBU BERISIKO UNTUK MELAHIRKAN BAYI SECARA CESAREAN?

Ada 2 jenis kaedah kelahiran melalui pembedahan cesarean; iaitu sama ada secara terancang ataupun tidak terancang.

Pembedahan cesarean secara tidak terancang biasanya lebih dikenali sebagai 'emergency cesarean'. Ia biasanya berlaku disebabkan 3 faktor berikut:

1. Serviks tidak lagi menunjukkan perkembangan/pertambahan bukaan seperti yg sepatutnya. Ada sesetengah ibu yg serviksnya hanya mampu terbuka sehingga 1cm, 4cm atau 6cm sahaja. Bukaan ini tidak mampu memuatkan bayi untuk diteran keluar. Kes sebegini dikenali sebagai 'bad progress'.
2. Bayi berhenti dari 'menujahkan' dirinya keluar dari rahim melalui serviks ibu.
3. Bayi stress & degupan jantung bayi menjadi perlahan akibat kontraksi yg kuat & terlalu lama atau proses kelahiran yg terlalu panjang.

Seorang ibu yg melahirkan bayi pertama kali melalui kaedah cesarean tidak terancang tanpa sebarang komplikasi merbahaya sewaktu kelahiran, kebiasaannya dibenarkan untuk mencuba kelahiran secara normal pada kelahiran seterusnya. Ia dikenali sebagai Vaginal Birth After Cesarean (VBAC); tentunya  dengan nasihat & pemantauan oleh doktor O&G anda.

Bagi kelahiran melalui kaedah cesarean secara terancang (scheduled cesarean), ada 8 faktor yg boleh menyebabkan ia berlaku iaitu:

1. Pernah melalui pembedahan 'classic cesarean' dengan pemotongan secara menegak di perut. Ataupun pernah melalui kelahiran secara cesarean pada kelahiran terdahulu.
2. Pernah melalui pembedahan lain di kawasan rahim seperti membuang fibroid atau cyst.
3. Hamil bayi kembar yg tidak boleh dilahirkan secara normal atas sebab tertentu.
4. Saiz bayi terlalu besar (macrosomia).
5. Bayi berkedudukan songsang.
6. Ibu menghadapi masalah 'placenta previa' iaitu kedudukan uri di bahagian bawah rahim sehingga 'menutupi' laluan serviks.
7. Bayi mempunyai masalah kesihatan yg tidak membolehkannya dilahirkan secara normal.
8. Ibu disahkan menghidap HIV atau sebarang jangkitan kuman yg menyebabkan risiko bayi dijangkiti sekiranya dilahirkan secara normal melalui serviks.

Dalam keseluruhan kes kehamilan, biasanya hanya sekitar 30% sahaja yg memerlukan ibu melalui kelahiran secara cesarean. Sekiranya anda merupakan salah seorang ibu yg perlu melalui proses kelahiran secara cesarean, jangan rasa rendah diri. Hakikatnya, ada tetap masih seorang ibu yg baik & dan sama darjatnya dengan mereka yg melahirkan secara normal. 😊

SYOKNYA BUBUR NASI KG BARU, KUALA LUMPUR!

Sekian lama sebenarnya teringin sangat nak makan bubur nasi kat Kg Baru, KL ni. Kali terakhir saya pergi rasanya sekitar tahun 2005 atau 2006. Masa tu kebetulan ada majlis kat sekitar KL. Lepas tu ex-boss ajak makan bubur nasi glamer ni waktu malamnya. So, apa yg best sangat bubur nasi Kg. Baru, KL bi sebenarnya?

Pada saya, yg bestnya sebab kita boleh pilih macam-macam lauk yg kita nak kot untul dimakan bersama-sama dengan bubur nasi tu. Kalau beli bubur ayam Mc Donald's, dah siap-siap ada ayam dalam bubur tu kan? Tapi yg bubur nasi Kg. Baru ni kita boleh pilih apa-apa lauk yg kita nak dari pelbagai pilihan yg ada.

Kat Johor Bahru pun glamer juga bubur nasi berlauk ni. Tapi biasanya memang 1 set bubur nasi akan didatangkan dengan ikan bilis goreng, lobak asin, sambal tumis & kangkung tumis belacan. Memang dah sedap dah. Tapi, yg kat Kg. Baru ni laaaaagi ada macam-macam pilihan lauk.

Masa nak pegi tu, kami Google & Waze je 'bubur nasi Kg. Baru'. Dan masa tu Google & Waze suggest kami ke Kak Mah Tomyam, Kg. Baru. Tapi, bila kami ikut arah jalan & peta tu, tak jumpa pun Kedai Kak Mah Tomyam tu. Lain perginya. Huhu..

Last-last kami buat keputusan nak 'gamble' je pusing kawasan sekitar situ untuk cari kedai yg ada jual bubur nasi. Sudahnya, kami jumpa restoran Mr. Johan ni. Nampak depan kedai ni ada tulis bubur nasi & ada pilihan lauk-lauk untuk bubur tu. So, kami pun order & makanlah di situ.

Kami order bubur nasi untuk hidangan 3 orang, dan pilih lauk:

-ayam halia
-ayam masak kicap
-kangkung tumis belacan
-ikan bilis goreng pedas
-daging salai
-kerang bakar

Air minuman kami order teh o ais 2 gelas, teh o suam 1 cawan & nescafe ais 1 gelas. Total harga kami makan malam tu RM47. Berbaloi kan? Berbaloi-baloi rasanya. Ditambah pula dengan makyong yg dah lamaaaa teringin kan.. hehehe.. Ni pics yg sempat diambil masa tu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...