CARA BERKESAN UNTUK BANTU MENGUBATI KENCING MANIS, STROKE & THYROID

Tahukah anda bahawa 3 jenis penyakit ini iaitu kencing manis, stroke & thyroid lebih mudah untuk diubati dengan pengambilan supplemen? YA. Kerana ketiga-tiga penyakit ini adalah antara penyakit yg memerlukan pesakit untuk memperbaiki sel-sel sedia ada serta sel-sel yg telah rosak teruk akan digantikan dengan pertumbuhan sel baru yg elok & sihat. Hasilnya, supplemen ini amat membantu untuk mengubati pesakit kencing manis, stroke & thyroid. Meh, saya nak share dengan anda 3 TESTIMONI PENGGUNA VIVIX yang melibatkan 3 jenis penyakit berbeza iaitu KENCING MANIS (DIABETES), STROKE & THYROID. Kita tengok sendiri macam mana Vivix ni, dengan hanya 1 sudu kecil sehari boleh mengubah seluruh kehidupan pesakit-pesakit yg hampir tiada harapan ni.

ubat untuk thyroid


TESTIMONI 1:
===========
Lelaki berusia awal 30-an yang menghidap diabetes serta seorang ibu yang juga menghidap diabetes, berserta beberapa komplikasi lain iaitu sakit lutut,darah tinggi, jantung bengkak & sakit badan. Beransur sembuh selepas hanya 2 minggu sahaja tau. Yg penting, kita yakin dengan apa yg kita ambil.


vitamin untuk kencing manis


TESTIMONI 2:
==========
Ibu yg telah diserang minor stroke mampu sihat & berjalan semula selepas mengambil Vivix HANYA SELEPAS 3 HARI SAHAJA! Jika anda tahu nilai 'keajaiban' yg boleh Vivix bawa ke dalam hidup anda, wang bukanlah lagi ukuran. Malah anda PASTI dapat melihat pembelian Vivix ini adalah pelaburan yg amat berbaloi-baloi.


cara mengubati stroke


TESTIMONI 3
==========
VIVIX berjaya menghilangkan tiroid dalam masa 14 hari sahaja. Semuanya dengan ikhtiar & kuasa Allah S.W.T.. Alhamdulillah.. (^_^)




BAGAIMANAKAH VIVIX BERTINDAK UNTUK MEMBANTU DIABETES, STROKE & THYROID?

1. Mempertahankan sel (cell defense).
2. Memberi tenaga kepada sel (cell energy).
3. Memperbaiki sel (cell repair).
4. Meningkatkan prestasi sel (cell performance).


SIAPAKAH LAGI YANG SEPATUTNYA MENGAMBIL VIVIX?

1. Warga emas.
2. Mereka yang mempunyai risiko kanser.
3. Mereka yang dikatakan ada keturunan kanser.
4. Mereka yang menghidap diabetes Jenis 1.
5. Mereka yang ingin menjaga kecantikan kulit.
6. Mereka yang tua sebelum masanya.
7. Mereka yang tinggi kolesterol dalam darah.
8. Mereka yang berisiko sakit jantung.
9. Warga emas yg menghidapi pelbagai penyakit kronik seperti darah tinggi, kencing manis, sakit lutut, tulang dan sebagainya dalam satu masa. Jadi, mereka tidak perlu menelan banyak jenis pil dalam satu masa.

*Nota:

» Jangan ambil Vivix sekiranya anda sedang menjalani rawatan kimoterapi.
» Ibu mengandung tidak boleh mengambil Vivix.
» Ibu menyusu tidak digalakkan mengambil Vivix.

========================================================================


HARGA RETAIL NORMAL VIVIX: RM475

*Dapatkan keahlian percuma seumur hidup (bernilai RM69) dengan pembelian 2 botol Vivix!
*Dapatkan DISKAUN 20% dan mata terkumpul apabila mendaftar sebagai Ahli Shaklee! Dan beli produk Shaklee dengan Harga Ahli terus semasa pendaftaran dibuat!
*Pendaftaran HANYA RM69 untuk seumur hidup!

========================================================================


Jika ada di antara ahli keluarga anda yg menghidap kencing manis, stroke ataupun thyroid, jangan lepaskan peluang untuk menghubungi saya & mencuba Vivix. Belum pernah ada yg menyesal selepas merasai sendiri kesan hebat Vivix ini. Ia mampu mengubah hidup seseorang yg hampir putus harapan. Ia sememangnya BERKESAN.


Irda


014-984 0240 (SMS/Whatsapp)


SID Pro Anda.


SUPPLEMEN UNTUK ANAK BIJAK: OMEGA GUARD

OMEGA GUARD dapat membantu anak anda untuk lebih fokus di dalam kelas! Omega-3, DHA & EPA di dalamnya membantu merangsang sel otak kanak-kanak untuk berkembang dan aktif sewaktu pembelajaran. Sama ada pelajar sekolah rendah, sekolah menengah mahupun di peringkat universiti, Omega Guard akan dapat membantu pelajar untuk lebih fokus, lebih mudah memahami serta kurang rasa mengantuk sewaktu di dalam kelas.


Antara kelebihan Omega Guard Shaklee yg mengandungi Omega-3, DHA & EPA adalah:

1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita.
2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan.
3. Mencegah salur darah dari tersumbat.
4. Omega 3 dapat mengelakkan strok.
5. Mengekalkan tekanan darah yg normal.
6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher.
7. Mengurangkan sakit kepala. 8. Merendahkan kolestrol.
9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan.
10. Mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL.
11. Mengawal masalah obesiti.
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung.
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin.
14. Meningkatkan perkembangan memori janin & kanak-kanak.
15. Meningkatkan sistem imun tubuh & sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak.
16. Membantu menyihatkan paru-paru.
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll.
18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis & SLE (lupus erythematosus).
19. Omega 3 membantu memperbaiki penyakit buah pinggang.
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan.
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik.
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi.
24. Mencegah penyakit gout.
25. Mengurangkan keradangan/kesakitan pesakit sendi/tulang.

HARGA RETAIL NORMAL SEBOTOL (90 BIJI) OMEGA GUARD: RM136.


*Dapat penjimatan 20% apabila anda mendaftar sebagai Ahli Shaklee! Dan dapatkan pembelian dengan harga ahli terus sewaktu pendaftaran dibuat!
*Yuran pendaftaran HANYA RM65 untuk seumur hidup.

Hubungi SEGERA:


Irda


014-984-0240 (SMS/Whatsapp)


COD: Sekitar Johor Bahru, Skudai & Nusajaya.

KEPENTINGAN ANTIOKSIDAN DALAM MENGELAKKAN PENYAKIT KRONIK

Tahukah anda?

“1 daripada 7 orang di Malaysia menghidap Diabetes!”

Ya. Malah, ia bukan sahaja menghidap diabetes, malah mereka menghidap diabetes berisiko ataupun lazimnya turut diserang penyakit jantung, strok, kegagalan buah pinggang, kebutaan dan kerosakan saraf! Wooooooo…

Salah satu penyebab penyakit kronik seperti diabetes terjadi adalah disebabkan oleh kurangnya pengambilan antioksidan. Menurut Prof. Srijit Das dari Jabatan Anatomi Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), punca terjadinya penyakit ini adalah berkait rapat dengan stres oksidatif yang menghasilkan spesis oksigen reaktif (ROS). Spesis oksigen reaktif iaitu radikal bebas adalah produk sampingan proses metabolisme fungsi selular dan tindak balas biokimia tubuh badan manusia.


Radikal bebas ialah molekul yang kehilangan satu elektron dan justeru menjadikan molekul tersebut tidak stabil. Untuk menstabilkan dirinya, radikal bebas mencuri elektron dari sel tubuh, lalu merosakkan sel tersebut dan mencetuskan satu rangkaian tindak balas di mana lebih banyak radikal bebas dibentuk. Lama-kelamaan, sel-sel tubuh dan tisu yang rosak akan emngakibatkan masalah kesihatan seperti penyakit jantung, katarak, kanser, arthritis dan juga penuaan pra-masa (penuaan tak sejajar dengan umur).


Oleh itu, adalah penting untuk kita mengambil antioksidan daripada sumber semulajadi bagi mengekalkan kesihatan tubuh badan dan membaik pulih kerosakan oksidatif. Antioksidan menukarkan radikal bebas kepada bahan buangan tidak berbahaya yang disingkirkan dari tubuh manusia sebelum ia menimbulkan masalah.


Di Shaklee, VIVIX SHAKLEE adalah cecair botani yang merupakan antioksidan berasaskan 100% bahan semulajadi yang sangat-sangat baik untuk diambil terutamanya oleh mereka yang telah pun menghidap penyakit kronik. Selain bertindak sebagai antioksidan yang menyahkan radikal bebas yang menyebabkan penyakit, Vivix Shaklee juga bertindak dengan memperbaiki DNA dan juga sel tubuh manusia.




Maka, adalah amat tidak menghairankan mengapa Vivix ada masanya mendapat jolokan ‘tonik ajaib Shaklee’! hehehe.. ini kerana kebaikannya dalam membantu mengurangkan impak penyakit kronik bukanlah suatu ‘omong kosong’ sahaja. Sebaliknya telah banyak kes penyakit seperti diabetes, darah tinggi, arthritis malah kanser yang dapat dibantu dengan pengambilan Vivix.

Sekiranya anda atau ibu bapa anda menghidap mana-mana penyakit korinik, adalah AMAT DISARANKAN UNTUK MENGAMBIL VIVIX. Ia bukan ubat ajaib. sebaliknya ia suatu revolusi penemuan yang disokong oleh kajian klinikal & testimoni-tesmoni benar yg berlaku ke atas orang-orang yang telah mengambilnya.


HARGA RETAIL NORMAL VIVIX: RM475

*Dapatkan DISKAUN 20% dan mata terkumpul apabila mendaftar sebagai Ahli Shaklee! Dan beli produk Shaklee dengan Harga Ahli terus semasa pendaftaran dibuat!
*Pendaftaran HANYA RM65 untuk seumur hidup!

Jom ambil antioksidan terbaik dari Shaklee!

Hubungi:
Irda
014-984 0240 (SMS/Whatsapp)

PETUA BANYAKKAN SUSU BADAN UNTUK BAYI YANG SIHAT

Dalam kita mengharungi zaman moden ni, jangan sesekali kita lupakan petua orang-orang dahulu tau.. apatah lagi bab-bab penjagaan diri wanita semasa mengandung, semasa di dalam berpantang serta penjagaan dalaman wanita selepas melahirkan anak.

Kali ni saya nak share beberapa petua banyakkan susu badan secara tradisional. Semoga makanan-makanan yang disenaraikan ni dapat membantu anda untuk menjayakan penyusuan bayi anda selama 2 tahun.. (^_^)

Antara makanan / petua untuk banyakkan susu badan adalah:

 Lobak Putih—Ada yang buat sup dan jus. Mana yang boleh terima tekaklah.
 Sawi—Masak goreng atau rebus.
 Kobis bulat—Ambil 2 kelopak daunnya dan tekap ke breast.
 Minum susu—Susu Anmum Breastfeeding yang paling sesuai.
 Air masak—Jangan lupa minum air masak banyak-banyak. Kajian menunjukkan minum air masak sebelum breastfeed baby, InsyaAllah banyak air susunya.
 Longan—Samada dibuat jus atau dimakan begitu sahaja. Kering atau basah. Yang kering direbus dulu dengan gula batu, kemudian ditapis dan diminum airnya.
 Halba—rendam dan minum airnya.
 Pegaga, daun pucuk betik, jantung pisang—dimakan sebagai ulam, rebus atau urap. Urap tu campuran kelapa, daun, bawang merah, bawang putih, ikan bilis.
 Ayat 60 surah Al-Baqarah
 Oat—minum dengan air suam + susu tin/Anmum, buat lempeng/cekodok.
 Soya—minum secawan sehari.
 Madu—sebagai pemanis dalam minuman atau dessert.
 Tawakkal kepada Allah dan berharap susu keluar dan cukup untuk baby.


Ini pula adalah antara petua-petua lain untuk banyakkan susu badan:

 Baca surah Al-Baqarah ayat 60. Sambil baca letakkan tangan pada breast.

Doa tambah susu badan


    Amalkanlah berzikir dgn kalimah YA MATIN (Maha Sempurna KekuatanNya) 70 kali setiap hari. Waktu yg paling bagus adalah pada waktu malam dan subuh. Anda juga boleh bacakan zikir tersebut dan hembuskan ke dalam segelas air lalu diminum.    Sapukan sedikit minyak kelapa pada daun sirih. Kemudian layurkan pada api sehingga layu. Setelah suam, tekapkan pada buah dada. Lakukan setiap hari.   Tuam tuala suam ke atas payudara    Urut belakang    Urut payudara    Urut breast pakai sikat—mcm sikat rambut    Sentiasa berfikiran positif   Invest pada pam susu yg berkualiti    Kerap menyusukan bayi    Kurangkan stress, jangan fikirkan perkara yang menyusahkan hati    Doa & tawakkal

Risau susu badan anda merudum atau tidak mencukupi? Nak cuba cara moden yang dah berjaya membantu ramai ibu berkerjaya di luar sana? Jom Dapatkan Set Menyusu Ekstravaganza (SET 3M) daripada saya! Klik di sini!



Hubungi saya untuk pesanan & pertanyaan:

Irda (909714)
014-984 0240 (SMS/Whatsapp)


9 TIPS MUDAH BERSALIN

Setiap wanita hamil pasti mengimpikan proses bersalin yang mudah dan cepat. Ada juga yang terlalu risau tentang kesakitan yang bakal dialami sewaktu proses bersalin. Relaks... hehe..



Sesungguhnya sakit bersalin itu pasti.. sebaiknya tak perlu untuk kita fikirkan bagaimanakah agaknya rasa kesakitan tu nanti.. Ia akan membuatkan kita berasa takut dan berdebar sehingga membayangkan pelbagai kemungkinan buruk yang boleh terjadi.. huhuhu...

Meh saya share sket 9 tips mudah bersalin yang boleh membantu anda untuk menghadapi proses bersalin yang pastinya menyakitkan. Jom tengok!

1. Urutan Perineal
Urutan yang dilakukan di bahagian perineum amat digalakkan kerana ia sedikit sebanyak dapat membantu anda memudahkan proses pelahiran yang bakal dilalui dan mengurangkan risiko koyak semasa meneran. Anda digalakkan untuk memulakan urutan ini iaitu di antara bahagian dubur dan faraj bermula daripada minggu ke-34 kehamilan sehinggalah ke saat mahu melahirkan.

Sebelum melakukan rutin urutan, pastikan jari anda benar-benar bersih. Urutan ini boleh dilakukan dengan menggunakan minyak tertentu yang berasaskan sumber bahan semula jadi. Antaranya minyak kelapa dara, minyak zaitun dan lain-lain. Dalam pada itu, elakkan penggunaan minyak bayi ataupun jeli petroleum. Namun, anda dinasihatkan untuk mendapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu.

2. Senaman Kegel
Senaman ini baik untuk menjadikan otot vagina lebih anjal. Dengan yang demikian, otot berkenaan boleh mengembang dengan lebih baik apabila tiba proses kelahiran. Senaman ini juga bagus untuk kekuatan otot rahim.

Menariknya, senaman ini boleh dilakukan di mana sahaja tanpa perlu ada orang lain mengetahuinya. Antara teknik senaman Kegel yang boleh anda lakukan ialah menahan air kencing separuh jalan dan kira sampai 10 dan kemudian dilepaskan bakinya.

3. Teknik Pernafasan
Di minggu-minggu terakhir kehamilan, anda sangat digalakkan untuk melakukan senaman secara tetap seperti berjalan-jalan selama 30 minit selepas makan malam sambil berlatih melakukan teknik pernafasan yang bakal anda aplikasikan ketika dalam proses pelahiran. Ketahuilah, teknik pernafasan amat penting untuk wdikuasai kerana ia dapat membantu ketika anda menahan sakit dan sewaktu proses meneran.

4. Tidur Mencukupi
Sudah menjadi kelaziman bagi wanita hamil mengalami kesukaran untuk tidur di minggu-minggu akhir kehamilan. Biarpun begitu, anda dinasihatkan untuk memastikan jumlah jam tidur adalah mencukupi. Hal ini sangat penting untuk memastikan anda kekal bertenang semasa melahirkan nanti.

5. Keadaan Selesa
Ketenangan fikiran dan kemantapan mental serta emosi sangat penting. Proses pelahiran akan berlangsung dengan lancar sekiranya anda berada di dalam keadaan selesa. Apatah lagi, keadaan yang tergopoh-gapah akan menyebabkan proses kelahiran memakan masa yang lama. Sikap yang tenang dan selesa dapat menghindarkan anda daripada menerima apa-apa juga jenis alat bantuan kelahiran seperti vakum atau forsep. Oleh itu, cuba tenangkan diri sejak dari rumah lagi sebelum berangkat ke hospital.

6. Teman Kuat Semangat
Apa yang paling penting dalam memudahkan kelahiran bayi ialah sokongan daripada yang tersayang. Di waktu anda perlu berhadapan dengan segala macam tekanan untuk melahirkan, keberadaan suami di sisi pasti dapat mengurangkan serba sedikit tekanan yang dialami. Namun, suami perlulah mempunyai semangat yang kental agar dia mampu memberi sokongan ketika anda berhadapan dengan kesakitan untuk melahirkan bayi.

Selain daripada suami, anda boleh meminta ibu atau ahli keluarga yang lain untuk menemani. Oleh yang demikian, ada baiknya untuk anda menentukan siapa yang bakal menemani di dalam bilik bersalin nanti. Malah, pilihan kedua selain daripada suami perlu ada agar anda tetap ada peneman jika tiba masanya nanti suami menghadapi masalah seperti takut darah, lemah semangat dan lain-lain.

7. Perguna Graviti
Amalan sentiasa bergerak dengan berjalan-jalan dapat membantu anda ketika proses pelahiran. Malah, jangka masa proses pelahiran boleh menjadi pendek jika anda berdiri tegak. Keadaan sebegini berupaya membantu bayi masuk ke saluran peranakan dengan betul. Oleh kerana itulah, anda tidak disarankan untuk hanya berbaring di atas katil. Adalah lebih baik anda berjalan-jalan di sekitar kawasan bilik bersalin sambil ditemani suami untuk memudahkan bayi “turun” sekali gus mempercepatkan proses pelahiran.

8. Baring Mengiring Ke Kiri
Amalan sebegini juga amat diyakini mampu mempercepatkan bukaan serviks. Berbaring mengiring ke kiri adalah lebih baik daripada berbaring terlentang kerana posisi ini akan memberi sedikit tekanan kepada bayi untuk membantunya menolak “keluar” dengan cepat.

9. Makan Secukupnya
Pastikan apabila sudah mendekati tarikh jangkaan bersalin, anda makan secukupnya. Ini sangat penting bagi memastikan anda mempunyai tenaga untuk proses meneran. Sekiranya tiada selera makan, banyakkan makan kurma kerana ia berupaya memberi tenaga tambahan kepada tubuh badan.


Anda mencari SET BERPANTANG MODEN YANG TERBAIK? Set Berpantang Shaklee ini DIJAMIN HALAL & SELAMAT walaupun untuk ibu yang bersalin secara cesearean mahupun mereka yang mempunyai bayi yg mempunyai masalah jaundice/kuning. Ia boleh diambil sejurus selepas anda bersalin.

Hubungi:
Irda (909714)
014-984 0240 (SMS/Whatsapp)

TIPS SUAMI GAGAH! STRATEGI ‘BERTAHAN’ LEBIH LAMA


Semua wanita kebiasaannya mengimpikan seorang lelaki tampan, gagah & bergaya untuk menjadi pasangan hidup mereka. Wanita pasti mengharapkan lelaki gagah bergaya ini untuk melindungi mereka serta hidup bahagia membina keluarga sehingga akhir hayat.


Namun, gagah di luaran kadang-kala tidak menjamin ‘kegagahan’ lelaki ketika di ranjang.. Apatah lagi jika si suami seorang sering sibuk di pejabat & dibebani dengan pelbagai tugasan yg memerlukan mereka duduk berfikir memerah idea sepanjang hari.. ooopsss.. sorry, 18sx sket entry kali ni.. hehehe... Takpe, takpe... kita berkongsi ilmu ye.. (^_^)

Tahukah anda bahawa jika seorang lelaki bersenam selama 3 jam seminggu, ia akan membantu meningkatkan ereksi ketika hubungan intim? WOWWW!!

Kenyataan ini adalah berdasarkan kajian yg didedahkan di dalam Journal of Sexual Medicine. Sekumpulan lelaki yg lebih berat badannya mengurangkan 400 kalori makanan dengan bersenam. Mereka dibahagikan kepada 2 kumpulan; bersenam 90-50 minit seminggu dan kedua, 200-300 minit seminggu.

Selepas 6 bulan, kedua-dua kumpulan mengalami penurunan berat badan dan peningkatan fungsi ereksi dan testosteron. Namun, perubahan terbanyak dikesan pada kumpulan yg mengeluarkan peluh paling banyak (bersenam paling lama). Wowww!! Hehehe..


Menurut penyelidik, penurunan berat badan, saiz pinggang dan jisim lemak meningkatkan pengaliran darah dan fungsi otot licin pada zakar dan buah pinggang. Jika tubuh anda sihat, salur darah pun begitu juga!


Pssssst: Patutlah David Beckham ramai anak! 3 lelaki kacak & seorang gadis yg comel! Hehehe...

Inginkan supplemen untuk kesuburan lelaki? Ingin menimang cahaya mata? Jom klik sini.

TIPS KANSER : 3 MAKANAN PENENTANG KANSER


Tahukah anda bahawa dianggarkan sebanyak 34% sumber makanan mempunyai kesan positif atau negatif terhadap kanser?

Suatu kajian di Universiti Harvard ini mendapati 3 jenis makanan yg sangat jarang diambil tetapi sebenarnya sangat baik untuk penyakit kanser iaitu:

· Kale – ia mempunyai antioksidan yang boleh menghentikan kanser.




· Kunyit – mempunyai paras antioksidan tertinggi berbanding sumber rempah lain yg biasanya ada di pasaraya.


· Flax dan Chia Seed – sumber Omega-3 yang murah. Omega-3 membantu mengurangkan implikasi penyakit kanser.



Kesimpulannya, pesakit kanser seharusnya mengambil sumber makanan yg mengandungi antioksidan yg tinggi bagi melawan sel-sel kanser yang semakin menular di dalam diri mereka. Walaupun ia tidak mampu untuk menyembuhkan penyakit kanser 100%, namun ia memberikan peluang untuk pesakit kanser berasa sihat dan menjalani kehidupan yang indah dengan lebih lama lagi.

LAGI TESTIMONI BERJAYA HAMIL DENGAN SET KESUBURAN SHAKLEE UNTUK ISTERI


Alhamdulillah.. Terima kasih Ya Allah atas kurniaanmu.. ♡♥♡

Saya baru dapat mesej wassap dari seorang lagi customer saya yg mengambil ESP, B Complex & GLA Complex untuk mencuba untuk hamil. Dan beliau kini TELAH PUN HAMIL!!! Weeee!! Alhamdulillah!!


Customer saya yg ini asalnya kitaran haid/periodnya memang tidak tetap. Dulu selalu dia mengadu pada saya tentang masalahnya tu. Tapi alhamdulillah,selepas 2-3 bulan kitaran periodnya semakin menjadi tetap. Dan ini memudahkan beliau & pasangan untuk merancang untuk mendapatkan cahaya mata yg amat diingini!

Alhamdulillah.. Allah juga telah beri saya peluang untuk membantu mereka-mereka yg memerlukannya melalui bisnes Shaklee ni. Terima kasih Ya Allah! ♡♥♡

SET KESUBURAN WANITA
Normal Retail Price: RM145
*GLA Complex untuk 1-2 bulan, B Complex untuk 4 bulan.
*Dapatkan penjimatan 20% dengan mendaftar sebagai Ahli Shaklee!

Nak cuba Set Kesuburan untuk ingin hamil? Jom hubungi saya SEKARANG:

Irda
014-984 0240 (SMS/Whatsapp)

ALFALFA SHAKLEE MERBAHAYA & TIDAK SELAMAT!!

APAAA??? BETUL KE NI??? 

Habis, camana nak buat ni?? Saya dah setahun lebih ambil Alfalfa untuk penyusuan bayi & kuruskan badan ni!! Matilah saya!!



hehehehe... relaksssss....

Alfalfa Shaklee MEMANG MERBAHAYA & TIDAK SELAMAT UNTUK SESETENGAH GOLONGAN JE...

Untuk golongan yg takde masalah kesihatan berkaitan, takde masalah pun nak ambil Alfalfa ni... dengan syarat, jangan melebihi dos yg disarankan... Sebab tu la, kene pilih SID yg komited & bersungguh-sungguh bagi anda konsultasi sebelum dan selepas pembelian anda dari beliau.. Tolonggggg la elakkan SID yg 'touch n go' ni ye... esok-esok kalau anda tak serasi dengan supplemen Shaklee ni, senang-senang je anda salahkan supplemen Shaklee.. padahal, anda yg salah pilih SID.. huhu..


SO, SIAPA YANG TAK BOLEH AMBIL ALFALFA DAN KENAPA?

1. Pesakit autoimmune seperti SLE, Rheumatoid Arthritis (RA), Multiple Sclerosis (MS) etc.

Pesakit autoimun telah sedia ada mempunyai sistem imun yang aktif. Alfalfa boleh meningkatkan sistem imunisasi badan, dan ini menyebabkan simptom-simptom penyakit tersebut menjadi semakin teruk.



2. Ibu hamil

Alfalfa mengandungi phytoestrogen yang boleh menyebabkan kontraksi uterus. Kontraksi ini boleh menyebabkan keguguran atau kelahiran pramatang (bayi lahir tidak cukup bulan).


3. Penyakit hormone-sensitive seperti kanser payudara, kanser rahim, kanser ovari, endometriosis, fibroid & cyst

Phytoestrogen dalam alfalfa bertindak seperti hormon estrogen. Ia boleh memburukkan penyakit2 yg sensitif terhadap hormon estrogen ini.


4. Pesakit diabetes yg mengambil ubat OHA/insulin

Salah satu fungsi Alfalfa adalah menurunkan gula dalam darah. Jadi, pesakit diabetes yg sedang mengambil ubat kebiasaanya akan dinasihatkan supaya memantau paras gula dalam darah mereka agar dos ubat dapat disesuaikan dengan keperluannya. Jika paras gula terlalu rendah, pesakit boleh mendapat hypoglycaemic attack atau boleh koma.


5. Penerima organ transplant

Alfalfa meningkatkan sistem imun badan dan akan mengurangkan kadar keberkesanan ubat anti-transplant rejection (cyclosporine, steroid) dan sekaligus boleh menyebabkan badan menolak organ yang diterima (transplant-rejection).

So, jangan takut untuk ambil Alfalfa Shaklee ye.. sebab Alfalfa Shaklee HANYA merbahaya & tidak selamat untuk mereka yg ada keadaa-keadaan tertentu SAHAJA..



Jom ambil Alfalfa untuk keintiman suami isteri! Hehehehe...

Irda (909714)
014-984 0240 (SMS/Whatsapp)

PELUANG BUAT BISNES PART TIME / FULL TIME YANG MASYUKKK DENGAN SHAKLEE



cara jadi pengedar shaklee


Peluang keemasan untuk menjadi SURIRUMAH 4/5/6 ANGKA secara FULL TIME ataupun wanita berkerjaya yang mempunyai bisnes PART TIME sepenuh hati sehingga 4/5/6 angka.

Pengedar Bebas Shaklee diperlukan di SELURUH SEMENANJUNG MALAYSIA, SABAH, SARAWAK & INDONESIA.

Dengan modal HANYA SERENDAH RM65 untuk pendaftaran ahli & business starter kit, anda berpeluang untuk memperolehi insentif-insentif yang ditawarkan oleh Shaklee iaitu:


 CASH - Bonus Tunai
***************************************************
=> Bonus tunai diperolehi setiap bulan berdasarkan pengumpulan mata/uv hasil jualan barangan setiap bulan.

 CAR - Bonus Kereta
*************************************************
=> Bonus dalam bentuk wang tunai; untuk anda gunakan bagi membayar down payment kereta, bayaran bulanan atau apa sahaja yg anda nak lakukan dengan duit tu.

 CONVENTION - Trip Umrah & Lawatan Bertaraf 5 Bintang
******************************************************************************************************************
=> Pakej Umrah (pilihan bagi pengedar Muslim) ataupun lawatan ke luar negara dengan pakej bertaraf 5 bintang yang ditanggung sepenuhnya oleh Shaklee. Berpeluang membawa anak-anak, suami, ibu bapa & ahli keluarga bersama.


MENGAPA PERLU PILIH SHAKLEE:
=======================================

http://youtu.be/mXN0YP1bXwY

Shaklee adalah satu jenama yang dipercayai yang telah bertapak selama hampir 60 tahun di muka bumi ini. Ia adalah peluang bisnes TERBAIK yang menawarkan PASARAN PENGGUNA TERLUAS terutamanya di era milennium ini; di mana manusia yang sibuk dengan kehidupan seharian yang mencabar sentiasa mementingkan 5 perkara berikut:

=> Health & Wellness
=> Nutrition
=> Beauty
=> Green
=> Home Business

DI BAWAH RANGKAIAN KAMI, ANDA JUGA AKAN DIBERI:
===============================================================

 Online & offline coaching sehingga anda berjaya!
 Menyertai group khas yang sentiasa saling menyokong kejayaan setiap ahli.
 Bimbingan Teknik Marketing melalui Facebook, Blog dan internet networking.
 Tips & rahsia-rahsia khusus untuk berjaya di dalam bisnes Shaklee.
 Info-info produk dan ilmu-ilmu berkaitan yang membantu anda untuk membuat marketing.


DENGAN SHAKLEE, ANDA JUGA TIDAK PERLU:
=====================================================

> Mengeluarkan modal yang besar untuk memulakan perniagaan.
> Menyimpan stok yang banyak di rumah. Stok hanya perlu dibeli apabila ada order dari pelanggan.

Sertai kami SEKARANG dan UBAH HIDUP ANDA!

Taip "JOIN SHAKLEE" 


SMS/Whatsapp ke: 014-984 0240 (Irda)

KITARAN HAID TAK TETAP: BOLEHKAH HAMIL?

Assalamualaikum semua.. (^_^)

Sejak akhir-akhir ni ramai juga yg pm/SMS/Whatsapp saya bertanyakan tentang supplement yg boleh membantu masalah kitaran haid tak tetap dan supplemen untuk ingin hamil.. macam-macam juga 'soalan cepumas' yg diorang tanya kat saya.. hehe..

Ada yg bertanya pada saya;

"Kalau kitaran period tak ok (tak teratur), memang tak boleh pregnant ke?"

Jawapan saya;

"Boleh.. Cuma peratus kemungkinannya kecil."

Mengapa pula?

Sebab kedatangan haid/period menunjukkan bahawa ovari kita menghasilkan telur/ovum tetapi ia tidak disenyawakan pada waktu/bulan tersebut. Jadi, apabila haid datang secara teratur setiap bulan, itu bermakna ovari kita menghasilkan telur setiap bulan. Sekaligus, kemungkinan persenyawaan berlaku adalah tinggi untuk berlaku setiap bulan.


Kitaran haid normal adalah sekitar 28-32 hari. Ia dikira bermula dari hari pertama darah haid keluar. Darah haid biasanya akan keluar pada hari 1 hingga hari ke-7. Manakala fasa 'hari subur' biasanya dijangka berlaku sekitar hari ke-11 hingga hari ke-16. Di mana, pada waktu ini ovum berada pada fasa paling optimum untuk disenyawakan. Sekiranya persenyawaan berlaku, haid tidak akan datang selepas hari terakhir kitaran normal anda. Kebiasaannya, kelewatan haid secepat 5 hari sahaja pun memungkinkan urine pregnancy test (UPT) menunjukkan garis positif bahawa anda telah hamil.

Jika haid anda tidak teratur, proses ini akan menjadi sukar. Anda akan sukar untuk menentukan hari subur anda. Malah semakin sukar untuk mengetahui sama ada anda sememangnya hamil atau sekadar lewat datang haid lagi atau sememangnya haid anda tidak akan datang pada bulan seterusnya.

GLA Complex Shaklee; alhamdulillah telah membantu ramai wanita mendapatkan kitaran haid yg teratur & normal. Namun, pengambilan yg konsisten selama sekurang-kurangnya 3 bulan adalah diperlukan bagi memastikan GLA Complex ini boleh membantu 'memperbaiki' hormon & sistem badan anda.



Anda ada masalah kitaran haid? Jom saya bantu!

Irda
014-984 0240 (SMS/Whatsapp)

MASALAH SENGGUGUT KETIKA HAID

Masalah senggugut ketika haid adalah masalah yg kerap kita dengar di kalangan wanita sewaktu dalam umur produktif. Kesakitan yg dialamami ada kalanya boleh mengganggu aktiviti seharian seseotrang wnaita yg mengalaminya.


Kesakitan senggugut bukan sekadar rasa sakit atau cramp di sekitar perut sahaja; malah ada sesetengahnya sehingga mengalami rasa pening kepala, mual dan muntah-muntah.


Apakah punca senggugut ketika haid?

Senggugut berlaku disebabkan oleh pengecutan otot rahim yg berlebihan sewaktu haid. Intensiti pengecutan rahim ini disebabkan oleh hormon yg dikenali sebagai prostaglandin. Namun, sebenarnya ia bukanlah suatu keadaan yg buruk. Ini kerana kontraksi yg dipacu oleh prostaglandin ini sangat penting untuk memastikan rahim bersih daripada sel-sel mati; iaitu ovum-ovum yg tidak disenyawakan sebelum haid terjadi.

Adakah supplement yg boleh membantu meredakan senggugut ketika haid?

ADAAAAA.. GLA Complex & Ostematrix Shaklee boleh membantu melegakan masalah senggugut ketika haid ini.


GLA Complex yg mengandungi Gamma Linelonik Acid yg tinggi daripada ekstrak Bunga Borage, Vitamin E dan minyak biji bunga matahari mampu mengawal selia hormon wanita terutamanya ketika haid. GLA Complex juga mampu mengurangkan simptom PMS terutamanya seperti senggugut dan mood swing serta sakit di sekitar payudara.

Ostematrix Shaklee pula yg mengandungi kalsium, magnesium & vitamin D boleh mambantu melegakan rasa kejang/cramp yg dirasai di sekitar perut sewaktu senggugut. Malah, magnesium di dalam pil ini juga mampu memberikan sensasi relaks kepada sesiapa yg mengambilnya.

Anda mengalami masalah senggugut ketika haid? Jom legakannya! Dah ramai yg berjaya mengatasinya dengan GLA Complex & Ostematrix Shaklee di luar sana! Hubungi saya SEKARANG!


Irda (909714)
SMS/Whatsapp: 014-984 0240

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...