Ibu Duta Shaklee baru saya^^

Salam..



Ya Tuhanku, kasihanilah kedua-dua ibubapaku sebagaimana mereka mengasihani aku sewaktu aku kecil


Antara saat yang paling menggembirakan saya adalah apabila menerima kunjungan ibu ayah tercinta, ke teratak permai kami di Bangi ni.. Suami saya agak sibuk jadi memang jarang dapat pulang ke kampung jadi bila tiap kali ibu datang saya akan bersorak " Yak yak Yeay!"^^ sambil lompat bintang. Iye, sila abaikan, memang buruk perilaku T_T.

Jadi bila berkunjung ibu ayah saya tak selalu berlama- lama melainkan masa saya baru bersalin dulu, ibu duduk di rumah saya sebulan menjaga saya dalam pantang. Sampaikan bila ibu nak balik ke rumahnya, saya pulak yang menangis macam anak kecil. ^^".

Masa berbual- bual waktu sarapan, ibu tolong saya kemas-kemas.
" Tak payah bu, tinggalkan je, nanti Ani kemas."
" Mana vitamin kau ,Ni? " tanya Ibu.
" Tu, yang bersusun tu."
" Ibu makan ye, ibu terlupa bawa ibu punya."
" Ambilla bu.. "
" Ibu suka vitamin kau ni. Kurang rasa letih, kalau tidak, tengahari mesti berat je kelopak mata ibu nak tido. " kata Ibu saya.

Ibu saya makan set Set B( Multivitamin, B Compleks, Vitamin C, Alfalfa) dan Vitamin E untuk kulit cantik ibu saya. Ibu saya orangnya cantik tau.^^ Alhamdulillah di usia emas ibu dan ayah saya mereka tiada penyakit kronik seperti jantung, darah tinggi dan kencing manis. Mungkin kerana mereka mengamalkan makan supplemen sejak muda. Sejak saya jadi secret ejen yang tak berapa nak secret ni untuk Shaklee ni diorang tukar jenama vitamin. Paksa rela? hihihi mungkin pada mulanya nak support anak bisnes tapi bila kesan baiknya di rasa Ibu saya suka dan kami jadi pengamal tegar Shaklee.Sampai kakak saya pun dah terkena penangan Shaklee.^^

" Ibu promote vitamin kau ni pada kengkawan ibu tau. "
" Ye ke? " saya tersengih sampai telinga. " Nanti Ani belanja ibu ye? Aiskrim tutti Fruiti? "
" Macam- macam la kau ni..macam budak kecik"

Itulah antara dialog tak berapa matang saya dengan ibu. Saya masih kekalkan momentum anak manja dengan ibu ayah,sebagaimana saya kekalkan momentum isteri kekasih setia untuk suami dan ibu penyayang yg tegas untuk anak-anak.

Moga- moga bila saya dah tua nanti, doa saya moga anak- anak saya menyayangi mama dan abahnya sebagaimana saya menyayangi ibu ayah saya sekarang. Amin.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...