Ala...Janganla Takut Nak Makan Vitamin.

Salam...^^

Saya seronok buat bisnes online dengan Shaklee...saya ada ramai kawan, semua kawan2 sayangkan saya, they call me the expert tentang vitamin.Yang ikhlas pun ada, yang sarcastik pun ada..tak kisahla, bak kata Along Nurazlina bila ada orang yang tak suka dan memburukkan kita, kita harus gembira untuk dia.

"kenapa saya harus marah, kalau memburukkan saya menggembirakan beliau.. bila kawan saya gembira, saya pun gembira juga"

Cute kan? haha.^^

Jelas, ada yang positif ada yang negatif bila saya bercerita atau sharing tentang Shaklee. Saya tak kisah, sebab saya tak condemn product lain, in fact saya juga consume product lain contohnya kolagen. Tapi janganla bila kita makan satu- satu product dan bila tak works for us kita marahkan produk tu. Kena sabar, kena konsisten, kena displin.


Lebih- lebih lagi ibu yan menyusukan anaknya..tahukah anda bahawa ibu menyusu memerlukan kebanyakan nutrien yang lebih tinggi dari ibu hamil? iye benar. Saya pernah berjumpa dengan seorang ibu yang mempunyai 6 anak, tidak pernah mengambil sebarang supplemen tambahan. Katanya tiap kali dia melahirkan seorang anak,( rapat2 anaknya selang setahun atau 2 tahun) tiap itu dia akan kehilangan sebatang gigi. Kini sudah kehilangan 6 batang gigi. Umur baru 38 tahun. Jadi jangan amil mudah kesan kekurangan kalsium dalam badan.

Basicly selepas 1-2 bulan makan supplemen, kita akan rasa beberapa perubahan. Macam saya ada masalah sembeli, bila makan supplemen, digestive sistem saya berkerja dengan lebih baik. Tak
cepat letih dan lebih bertenaga menguruskan kehidupan seharian bersama suami dan empat anak lelaki yang aktif dan bijak^^

Tetapi jika anda tak dapat merasakan apa2 perubahan setelah makan supplemen, mungkin disebabkan faktor-faktor dibawah:

1. Ngelat makan vitamin ( ada sesiapa terasa tak?) ^^

2. Tak ikut dos yang di syorkan( Makan vitalea sehari sekali, bukan sekali seminggu.^^)

3. Takut mengalami healing crisis, jadi terus berenti makan.( ala, janganla camtu,:-( macam mana nak sihat ni? )

4. Cara hidup dan diet yang tak betul ( Mc D, Pizza, KFC, cikedis, jajan, air gas, tak makan sayur, buah)

5. Ada penyakit kronik, mengambil masa yang lama untuk pulih.


Jadi, apa juga yang kita nak capai, kena sabar, disiplin dan konsisten. Kalau ada sebarang
pertanyaan just hubungi saya ya. Ingat, Kesihatan dan kecantikan untuk semua^^.


I'm a Shaklee Independent Distributor, [Khairani]
Puncak Bangi
HP No. =019-6154956
Email = admin@redcomelmall.com

::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...