Kurus oh Kurus!

Assalammualaikum dan hi semua.

    Saya akui, sebenarnya pada yang mengalami masalah berat badan, bukan tak mahu kurus.. mahu, tapi susah sebenarnya nak menahan diri daripada menikmati makanan yang enak- enak yang terdapat di negara kita ni. Nasi lemak, roti canai, tomyam, western food. Kalau nak di senaraikan memang tak cukup kertas kajang. Kuncinya ialah menahan diri. Emm..macam mana ye?

     Saya selalu motivasikan diri bila berat badan dah naik dan seluar jeans mula ketat. Saya perlu jaga makan supaya bila saya makan nak makan sedap masa hari Raya nanti berat badan taklah naik sangat. :-P Resolusinya mungkin agak ntah hapa- hapa tapi membantu saya menjaga makan. Yang penting harus create reason kenapa nak kurus, langsing. Nak pakai kebaya? Nak pakai skinny jeans? Kalau tak jaga badan suami tak suka? Nak kurus sebab nanti tak muat baju kawen? Ciptalah apa juga alasan supaya kita patuhi jadual disiplin yang kita tetapkan. Yang penting, semua- semua tu will lead to one main impact. You'll feel healthier and prettier. ^^ So saya nak share regime yang saya buat untuk langsingkan badan.

Pagi breakfast- ESP  ( Energizing Soy Protien) + Milo ( ada banyak resipi ESP si sini)

After breakfast makan Vitamin ( Vitalea 1 biji, Vit C sebiji, B- Complex sebiji)

Pukul 10 pagi kalau lapar sila bawa Epal sebiji di ofis. Pastikan stok buah-buahan ada ya.

Lunch: Makan Nasi macam biasa. Mesti ada sayur banyak, protien ( ayam, ikan) dan karbohidrat.
After Lunch: Lecithin atau Omega ( 3 biji ) +Alfalfa            

Minum petang: Teh O ( kurang manis) dan biskut Weetameal

Malam: No Nasi, makan ringan-ringan macam sup fishball, sup ayam. Kalau sebelum tidur masih lapar sila  
              bancuh ESP ( Energizing Soy Protien)

Exercise 30 minit sehari, kalau tak sempat di opis, boleh naik tangga instead of naik lif, banyakkan berjalan laju, kalau duduk, boleh buat pernafasan yoga sambil duduk. ^^


Untuk pesanan vitamin anda dan konsultasi secara percuma, hubungi saya:
SHAKLEE Independent Distributor (Irda - ID 909714)
Email: irda2104@yahoo.com
Call/SMS/Whatsapp: 014-984 0240
COD: Sekitar Johor Bahru, Nusajaya, Skudai & Kulaijaya.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...