PRODUK SKINCARE UNTUK KULIT KERING & NORMAL

Haritu masa Health & Wellness Fair kat Shaklee JB Branch, ada sesi pemeriksaan jenis kulit. Saya pun 'menyerah diri' la untuk buat pemeriksaan kat kawasan sekitar muka & tangan. Surprisingly, rupanya kulit saya ni jenis kering! Skala kelembapan kulit saya dalam 30% macam tu je. Di mana, kulit yg normal adalah yg bersakala antara 40-60% macam tu. Lebih dari 60% tu baru kira kategori berminyak. Beriya saya ingatkan jenis normal & sedikit berminyak. Agaknya masa tu sebab saya tengah tak bersungguh guna Nutriwhite Shaklee punya skincare kot.. hehehe..

krim elak jeragat
Nutriwhite Ultimate Protection Whitening Lotion lebih sesuai untuk kulit Asia. Manakala Enfuselle Purifying Balancing Moisturizer lebih sesuai untuk kulit berminyak atau sensitif.

Masa tu saya gunakan Enfuselle Purifying Balancing Moisturizer. Sebelum tu saya memang guna Nutriwhite Ultimate Whitening Protection Lotion sebagai krim pelembab & pelindung muka dari UV matahari. Tapi lepas dah habis tu, saje je beli set Purifying Enfuselle ni sebab ingatkan kulit normal kan, so boleh je guna Enfuselle. Tak bahaya pun sebab still semulajadi & bebas paraben. Saje cuba guna sebab saya jual. So, nak rasa la juga kesannya.

Tapi, lepas saya dapat tau skala kelembapan kulit tu, saya terus tak senang duduk. Hati meronta-ronta nak beli semula Ultimate Lotion yg dah habis tu. Hehehe.. Sebab memang dah rasa sendiri bestnya.

Masa lepas test kulit tu, Nutritionist tu terus sapu sikit Daily Defense Whitening Essence kat kulit saya. Kemudian dia test semula. Zassss! Terus naik jadi 42% tau! Pastu dia consult saya "Bayangkan, pakai sekali je pun kulit dah naik kelembapannya. Kalau awak pakai hari-hari, best kan kulit?"

set menghilangkan jeragat
Set Lengkap Nutriwhite skincare - dijamin 100% bebas paraben

Oh my... Sejak tu, saya terussss berazam nak beli full set Nutriwhite skincare ni. Setakat ni baru ada:

1. Gentle Makeup Remover
2. Soothing Whitening Radiance Softener
3. Ultimate Protection Whitening Lotion


Yg mana, produk Nutriwhithe ni boleh lindungi kulit dari UV matahari yg menyebabkan jeragat & kulit kusam tau.

Yg dah jenuh mencari skincare yg paling berkesan & tak merosakkan kulit, meh le amik Nutriwhite atau Enfuselle ni.

1. Set Nutriwhite untuk kulit kombinasi/normal. Yg ni memang direka khas untuk kulit orang Asia tau.
2. Enfuselle Purifying Set untuk kulit berminyak.
3. Enfuselle Hydrating Set untuk kulit kering.



skincare untul kulit berminyak
Set Enfusel Purifying range untuk kulit berminyak / sensitif



skincare for dry skin
Set Enfusel Hydrating range untuk kulit kering / sensitif

Contact saya. Saya akan suggest & consult mana yg terbaik untuk kulit anda. 

Irda
Konsultant Shaklee Skincare Anda.
014-984 0240

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...