BUAT APA MAKAN SUPPLEMEN? MAKAN SAYUR JE KAN DAH CUKUP

SAYA SUKA MAKAN SAYUR, SO TAK PERLULAH MAKAN VITAMIN KAN? Ramai prospek/customer saya yg saya cadangkan untuk ambil 3-4 jenis vitamin Shaklee dalam 1 set untuk tujuan tertentu akan mula cakap "banyaknya saya kena ambil. Takpe ke? Tak berlebihan ke? Multivitamin ni nak buat apa suruh saya ambil? Saya cuma nak hamil je. Lagipun saya dah makan sayur & buah setiap hari. Buat apa nak makan vitamin banyak-banyak ni."

Tahukah anda apa fungsi supplemen Shaklee?

BUKAN untuk menggantikan sayur, buah atau makanan dari sumber semulajadi tau. Supplemen membantu untuk mengisi/menutup lohong-lohong nutrisi (vitamin & mineral) yg kurang kita perolehi dari pemakanan seharian. Walaupun setiap hari kita makan ikan, ayam, daging, nasi, sayur-sayuran & buah-buahan, tapi bagaimana kita PASTI bahawa apa yg kita makan itu mencukupi untuk memelihara kesihatan antibodi, sel tubuh & keseluruhan badan kita? Apa penanda aras kecukupan kita? Sedangkan, untuk mendapat jumlah Vitamin C yg mencukupi sahaja pun kita sepatutnya mengambil 7 setengah biji oren setiap hari! Itu baru Vitamin C tau. Bagaimana pula dengan vitamin & mineral asas yg lain seperti iron, zat besi, kalsium, protein, karbohidrat, omega-3, omega-6 & sebagainya? Termampukah kita nak 'menelan' semua sumber semulajadi yg membekalkan semua nutrisi yg diperlukan oleh badan kita tu? Sukar kan?

So, di sinilah fungsi supplemen Shaklee. Ia BUKAN dicipta untuk menggantikan ataupun menjadi lebih baik berbanding sumber semulajadi. Tetapi, ia adalah PILIHAN TERBAIK untuk mempercukupkan bekalan nutrisi yg diperlukan oleh badan kita.

Cakap pasal sayur ni, saya sebenarnya suka sangat makan sayur ulam macam pegaga, daun selom & pucuk gajus tau. Tapi, ahli isi rumah saya yg lain tak minat. So, kalau beli, jenuh nak menghabiskan! Hahaha.. Yg diorang minat kebanyakannya sayur tak berdaun. Nasib baik ada jugak yg tak berdaun tapi hijau -BROKOLI. 😂😂

Brokoli ni kaya dengan Vitamin A & K tau. Ia membantu menseimbangkan kadar Vitamin D dalam badan kita. Vitamin D ni pulak membantu badan kita menyerap kalsium dengan lebih optimum. Selain tu, brokoli membantu merendahkan paras kolesterol & membantu badan kita untuk detoks atau membuang toksin dalam badan. Tapi, DENGAN SYARAT - semua nutrisi asal dalam brokoli hanya akan kekal apabila ia dimakan mentah begitu sahaja ataupun hanya dengan memasak secara stim selama 5 minit sahaja! Jika brokoli terlebih masak; terutamanya apabila dah jadi lembik, hampir kesemua khasiat borkoli ini hilang! Huhuhu..

So, sebab tu la saya tetap ambil supplemen Shaklee walaupun suka makan sayur hijau tau. Sebab tak larat laaa saya nak telan sayur & buah berbakul-bakul setiap hari demi mencukupkan nutrisi untuk badan & kulit saya kekal awet muda. Ahaks! 😎

Nak tambah nutrisi dalam badan & jadi awet muda? Meh Whatsapp saya:

Irda
014-984 0240
Pengedar Shaklee Sah Anda.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...