SERONOKNYA BUAT BISNES ONLINE DARI RUMAH DENGAN SHAKLEE

APA YG BEST SANGAT DAPAT BONUS SHAKLEE TU? Kalau korang dapat bonus yg setahun sekali tu best tak rasa? Of course best kan? Sedangkan dapat gaji pun best; inikan pulak dapat bonus SETIAP BULAN. Confirm la terlebih BEST kannn..

Ada orang cakap, kalau dah namanya dapat tiap bulan tu, sama la nama dia dengan gaji. Kira gaji la jugak tu kan? NOOOOO. Lainnnn... Tau kenapa lain? Sebab yg namanya GAJI tu, kerja malas ke, rajin sampai tak balik rumah ke, bayaran yg diterima sama je setiap bulan. Tapi BONUS ni lain. Makin rajin, makin banyak la kita dapat bayaran/ganjaran tu. Kalau malas, time orang dapat bonus, nganga mulut melopong je la tengok orang lain menuai hasilnya. Hehehe..

Shaklee TAK PERNAH gagal tau bayar bonus semua SID setiap bulan. Masuk je 14hb setiap bulan, 'mengaumlah' sang harimau berwarna kuning hitam itu. Hehehe.. Dan selaku surirumah a.k.a WAHM, hari itulah hari yg saya akan sengih sampai ke telinga. Hehehe.. Nak tau apa saya buat dengan duit bonus 4 angka saya tu?

1. First in mind nak belanja Incik Husband & anak-anak makan menu best yg diorg request. Saya ikutkan je apa yg diorang request. Kami memang suka makan. Hehehe.. Tak semestinya kat tempat/restoran mewah pun kalau nak special ni. Dim sum atau sate kat gerai tepi jalan pun boleh jadi special. Pada saya, yg penting adalah kegembiraan diorang. Kenapa belanja diorang 1st? Sebab husband & anak-anak saya ni lah tunjang utama kekuatan saya dalam bisnes ni. Dioranglah BIG WHY saya dalam setiap langkah yg diambil. Tanpa mereka, hampir 80% tujuan hidup saya hilang.

2. Main kutu. Hahaha.. Ye... Suka main kutu sebab dia macam simpan duit gak. Pastu boleh pilih bulan yg kita nak guna duit lebih tu. Contohnya nak bayar roadtax & insurans kereta ke, nak pegi holiday ke.. Tapi main kutu ni kena dengan geng yg betul & jujur. Nilai setiap kepala pun kena banyak. Baru syiok! Hehehe..

3. Salam kaut pada Mama saya. Ni biasanya buat bila balik kampung. Walaupun parents saya berkemampuan, dan kalau difikirkan apalah sangat nilai yg saya bagi tu, tapi yg penting tanggungjawab saya telah dilunaskan.

4. Beli stok vitamin sendiri & bisnes. Bila ada lebih banyak sket, beli yg mahal sket macam Collagen ke, Vivix ke, Nutriwhite ke. Ni termasuklah vitamin untuk husband & anak-anak. Ready stok untuk business tu tak banyak pun saya buat. Cukuplah sekadar vitamin-vitamin basic yg selalu laku keras macam ESP, Vita C Plus, Ostematrix, Alfalfa etc. Ni khususnya untuk customer yg selalu nak COD kat sekitar Skudai, Johor Bahru & Nusajaya ni.

5. Pergi jalan-jalan/short vacay. Banyak juga tempat dah pegi dengan duit bonus ni. Ki memang sukaaa part jalan-jalan ni. Melaka, Port Dickson, Desaru, Genting Highland, Mersing etc. Duit bonus saya biasanya saya guna untuk bayar duit hotel. Haaa.. bila bonus masyukk, apa la sangat nak bayar duit hotel sebilik RM200-RM300 tu kan...

6. Shopping! Yg ni jarang buat sebenarnya. Sebab sejak jadi WAHM ni saya kedekut duit sket. Almaklumlah dah tau susahnya nak cari duit! 😂😂. Tapi macam haritu, terpengaruh juga dengan tudung Warda! Berhelai-helai saya beli. Hahahaha..

Bonus saya takde bayar komitmen keluarga ke? Takde. Sebab Incik Husband dah kata, "duit u, duit u lah. Sukahati la nak buat apa." Tapi, selaku isteri yg nak membantu juga ekonomi keluarga, ada la juga tolong beli barang dapur sikit-sikif. Sapa tak sayang laki ooooiiii.. 😜

Nak buat bisnes sambil duduk rumah jaga anak macam saya? Meh Whatsapp:

IRDA
014-984 0240
Shaklee Business Leader & Mentor

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...