TIPS PENJAGAAN KULIT CANTIK & SIHAT PALING ASAS

Ramai yg ingat sebenarnya bila nak kulit cantik ni penjagaan yg paling penting adalah penjagaan dari luar. Tapi ramai yg tak tahu, rahsia sebenar kulit yg cantik & sihat berkualiti ni bermula dari penjagaan dalaman yg sebaiknya. Caranya? Mudah je.. Ambil nutrisi yg secukupnya untuk badan kita. Sebab? Bila kita sihat dalaman, maka ia akan terbawa sekali ke luaran; iaitu pada kulit kita tau.


RAHSIA PENJAGAAN KULIT BERKUALITI DARI SAYA

So, memandangkan saya dah jadi pengguna setia Shaklee ni selama hampir 6 tahun, meh saya share sikit 'rahsia' macam mana saya maintain kulit yg elok, gebu, sihat, glowing & nampak awet muda ni. Sampai orang tak percaya yg umur saya dah menghampiri 40an tau!

Sebenarnya, kalau nak citer apa set/produk Shaklee yg saya ambil, memang hampir semua saya ambil. Almaklumlah, tamak nak cantik & sihat. Hahaha.. Tapi kang ramai pulak yg kecam; "ambil banyak-banyak, kenyang supplemen je la hari-hari ye.." Hahahaha.. Baik kenyang supplemen dari kenyang ubat ke kenyang burger ke jajan ke.. ye dak? 

So, ni saya nak share 3 produk kesayangan saya yg memang dah bertahun-tahun saya amalkan. 2 daripadanya memang wajib setiap hari saya ambil. Yg 1 dalam kotak tu kadang-kadang saya selang-seli juga ambilnya. Sebab? Takut tegang sangat kulit karang. Ahahahaha.. 

ESP tu memang shake protein yg favourite sangat-sangat. Hari-hari MESTI mau shake. Kadang dengan fresh milk, kadang dengan jus buah. Ini bukan sahaja sumber tenaga tau, tapi protein dalam ESP ni la yg buat sel-sel kulit jadi sentiasa baru & elok. Sebab tu la kulit boleh gebu & glowing sokmo.. ewahhhh! Hahaha..

Vita C Plus tu pulak pada saya basic yg paling penting untuk dapatkan kulit yg moist; tak kering. Dia jugaklah yg bagi kulit jadi cerah sekata sokmo. Ni, habis malas seorang perempuan kalau nak jaga kulit, inilah vitamin paling asas yg WAJIB diambil sebenarnya. Ambil Vita C Plus ni sahaja selama 2 minggu pun, CONFIRM korang akan dapat lihat & rasa perubahan positif pada kulit korang.

Last one, ni produk yg paling eksklusif. Ini orang kata 'benchmark' tahap kecantikan macam mana yg kita nak amalkan. Sebab? Kolagen ni ada pelbagai kelas/jenis. Kalau sekadar nak ada je kolagen, kaki/cakar ayam pun ada kolagen. Rumpai di laut pun ada kolagen. Oren & jagung pun ada kolagen. Tapi semua tu tak eksklusif. Alang-alang nak cantik, biarlah eksklusif. Biarlah ia bersumberkan bahan yg paling berkualiti dalam kelas/jenisnya. Gittewwww.. Macam Shaklee Collagen Powder (SCP) ni; ia dibuat dari sisik ikan merah laut dalam tau. Struktur kolagennya adalah yg paling hampir sama dengan struktur kolagen semulajadi dalam badan manusia. Barulah kelassss! 

Kulit yg cantik BUKAN yg nipis, putih melepak macam mayat (oooppsss) tu tau.. tapi kulit sihat adalah yg transparent, tidak nipis, tidak melepuh, kurang kedutan & mengikut warna asal kulit secara semulajadi. 

Nak juga SET KULIT CANTIK, SIHAT & GLOWING ni? Harga retail set ni cuma RM556.75 sahaja tau. Boleh tahan untuk pengambilan sehingga 6 bulan. Nak jimat lagi? Meh daftar jadi ahli sekali. Dapat jimat sehingga 15-20% dari harga retail.

Whatsapp saya di 014-984 0240 (Irda) untuk pertanyaan atau nak order terus ye. Konsultasi eksklusif untuk semua pelanggan saya. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...